Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza, aby omijał je smutek 

M. Kownacka

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza, aby omijał je smutek

M. Kownacka

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza, aby omijał je smutek

M. Kownacka

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza, aby omijał je smutek

M. Kownacka

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza, aby omijał je smutek

M. Kownacka

Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu “Niezapominajka” w roku szkolnym 2021/2022

W roku szkolnym 2021/2022 realizowana jest w dalszym ciągu „Multisensoryczna nauka języka angielskiego” oparta na wielozmysłowości. Podejście wielozmysłowe pozwala na zaangażowanie więcej jak tylko jednego kanału sensorycznego w celu przetworzenia informacji nabywanych podczas nauki. Aktywizacja wszystkich zmysłów znacznie podnosi efektywność nauczania. Informacja uzyskana wielotorowo jest lepiej zapamiętywana. Dzieje się tak dzięki zwiększeniu liczby kanałów, którymi nowa informacja dociera do kory mózgowej. Proces dydaktyczny staje się bardziej zróżnicowany i atrakcyjny, dzięki czemu jego uczestnicy odczuwają pozytywne emocje związane z daną aktywnością, co z kolei pomaga im lepiej zapamiętać to doświadczenie oraz przyswoić nową wiedzę.

Podstawą nauczania wielozmysłowego jest rozróżnienie trzech podstawowych kanałów sensorycznych, za pośrednictwem których dzieci odbierają bodźce oraz płynące do nich informacje:

  • wzrokowego,
  • słuchowego,
  • (czuciowy, ruchowy).

W niniejszym programie będę odnosić się do bardziej szczegółowego podziału, uwzględniającego cztery typy sensoryczne: 

  • Wzrokowcy-chętnie zdobywają wiedzę, patrząc i obserwując, lubią tworzyć rysunki, lepiej rozumieją przekazywane im informacje, jeśli mogą patrzeć na ich graficzne wizualizacje.
  • Słuchowcy-najlepiej uczą się, słuchając piosenek, rymowanek, historyjek, bajek, odgłosów. Chętnie uczestniczą w zabawach wymagających wchodzenia w dialog oraz wypowiadania się.
  • Kinestetycy –potrzebują ruchu, aby jak najlepiej utrwalić zdobywaną wiedzę, wykazują się emocjonalnością i żywiołowością. Czuciowcy (dotykowcy) uczą się najefektywniej, kiedy mogą dotykać przedmiotów w trakcie wykonywania czynności, lepiej koncentrują się na wykonywanym zadaniu.

Warto pamiętać, że żaden człowiek nie reprezentuje tylko i wyłącznie jednego stylu modalnego. Zazwyczaj korzystamy z wszystkich stylów uczenia się, a jeden lub więcej z nich stanowią charakterystyczny i fundamentalny dla nas sposób odbierania bodźców. Zajęcia dydaktyczne z dziećmi planowane są w taki sposób aby aktywizowały każdy ze zmysłów, albo przynajmniej większość z nich. W niniejszym programie zaleca się zatem podnoszenie skuteczności nauczania dzięki wprowadzeniu założeń podejścia multisensorycznego, które:

  • angażuje wszystkie dzieci w grupie,
  • pomaga zorganizować ciekawe i efektywne zajęcia dla dzieci,
  • pomaga dzieciom rozwijać umiejętność samodzielnego uczenia się dzięki weryfikowaniu, które aktywności są dla nich najefektywniejsze.

W bieżącym roku szkolnym dzieci pracują wg ,,Programu nauczania języka angielskiego w przedszkolu" autorstwa M. Appel, J. Zarańskiej oraz E. Piotrowskiej wyd. Macmillen.

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2021-11-17 10:21przez:
Opublikowano:2021-11-17 10:21przez:
Podmiot udostępniający: Przedszkole Publiczne nr 61 "Niezapominajka" w Szczecinie
Odwiedziny:3152

Rejestr zmian

  • Brak wpisów.